BEREND EIJKHOUT   BARITON

'Of the solo vocalists, I was particularly impressed by Berend Eijkhout, baritone, who brought extraordinary accuracy, elegant tone, and complete mastery of the many intricacies of his two demanding arias, the above mentioned “Quoniam,” and “Et in Spiritum Sanctum” from the Credo.'

John Ehrlich, classical-scene.com

Hohe Messe - Boston Early Music Festival, Ton Koopman - Boston, 2016

'De vier jonge zangers wekken sympathie en bewondering: allereerst de fysiek en vocaal expressieve bariton Berend Eijkhout als de geplaagde houthandelaar'

Frits van der Waa, Volkskrant

De Synode, Muziekthater Hollands Diep, 2019

'...waarbij twee stemmen het meest imponeerden. Die van de indrukwekkend mooie, natuurlijke bariton van Berend Eijkhout en de intens bezielde alt van Bröcheler.'

Lidy van der Spek, Leidsch Dagblad

Matthäus-Passion Leiden 2019

'Echter de bas Berend Eijkhout was voor mij de revelatie van de avond, wat een prachtige weergave in recitatieven en aria's, het kon niet op. "Am Abend da es kühle war, ward Adams Fallen offenbar", zijn laatste recitatief. Waar dichter Picander in zijn libretto verwijst naar de Genesis-tekst, en Bach er zo ongekend fraai de noten onder plaatst, daar is een topzanger nodig om dat te verbinden, en dat was Berend Eijkhout! (...) de bas-aria Komm, süsses Kreuz. Ragfijn spel van de gamba, kostorgel, contrabas en theorie plus de prachtige stem van Berend Eijkhout, een dramatische tekst maar muzikaal een feest!'

Peter van Voorst, Stadskrant Edam

Matthäus-Passion Edam 2019

'Een openbaring was echter die Christus van Berend Eijkhout. Wat een stem! Wat een passie, expressie.'

Ton Milani, FDZ Delft

Matthäus-Passion - Krashna Musika o.l.v. Ruben de Grauw - Delft, 2017